Naudinga žinoti

Elektroninių parduotuvių kūrimas - kas tai?

Internete naršome beveik kasdien. Jis mums pasitarnauja ne tik leidžiant laisvalaikį, bet ir dirbant ar tvarkant kasdienius reikalus. Jau pripratome reikiamos informacijos ieškoti internete. Apmokame sąskaitas, bendraujame su draugais, keičiamės informacija, ieškome įkvėpimo ir dar begalę kitų darbų ir reikalų taip pat atliekame internetu. Internetas kasdien veržiasi ne tik į viešąjį, bet į asmeninį gyvenimą sparčiu žingsniu, todėl nenuostabu, kad jis jau tapo mūsų gyvenimo dalimi.

Taupantys laiką ir pinigus ne tik naršo, bet ir perka internetu įvairiausius kasdien reikalingus daiktus: drabužius ir avalynę, higienos reikmenis, buitinius prietaisus ir net baldus ar maisto produktus. Kasdien augantys internetiniai pardavimai skatina vis daugiau verslininkų ir iniciatyvių žmonių pradėti prekybą internetu. Žinoma, svarbiausia turėti idėją, o tuomet jau galima pradėti rūpintis ir elektroninės parduotuvės kūrimu.

Elektroninių parduotuvių kūrimas iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti labai paprastas ir pelningas verslas. Kelios dienos darbo, o užmokestis – tūkstantinis, tačiau taip atrodo tik iš pirmo žvilgsnio. Internetinės parduotuvės kūrimas – ilgas procesas, reikalaujantis daug specifinių žinių ir begalinės kantrybės. Kuriant elektroninę parduotuvę dalyvauja ne tik kurianti komanda, bet ir užsakovas, o kur dvi pusės – ten ir nepaliaujamos diskusijos ir nuolatinis kompromisų ieškojimas. Juk internetinės parduotuvės kūrimas reikalauja ne tik kokybiško ir profesionalaus, bet ir abi puses tenkinančio rezultato. Programuotojai ir dizaineriai turi sukurti funkcionalią, paprastai valdomą elektroninę parduotuvę, o užsakovas tikisi, kad elektroninė parduotuvė visiškai atitiks jo lūkesčius. Tačiau iki puikaus ir abi puses džiuginančio rezultato laukia ilgas ir ne visada lengvas kelias...

Kaip vyksta elektroninių parduotuvių kūrimas? Viskas prasideda nuo užsakovo ir jo turimos vizijos. Tačiau dažniausiai turima visija nesiremia jokiomis žiniomis ir paskaičiavimais bei realia patirtimi. Deja, taip būna gana dažnai. Tačiau visiškai normalu, kad skirtingose sferose besisukantys žmonės apie daugelį dalykų turi visiškai skirtingą nuomonę. Užsakovui internetinė parduotuvė dažniausiai yra vienas iš prekės pardavimo instrumentų, o profesionalams, užsiimantiems elektroninių parduotuvių kūrimu – tai kone pagrindinis verslo elementas, nuo kurio kokybės priklauso pardavimai ir gaunamas pelnas.  Dažniausiai čia prasideda ilgas dialogas, kuris ilgainiui nuveda abi puses prie naujosios elektroninės parduotuvės vizijos, kuri toliau plėtojama jau ne vaizduotėje, o techniniame lygmenyje. Bene rimčiausias ir atsakingiausias darbas, padedantis pagrindus elektroninei parduotuvei – struktūros bei pagrindinių elementų ir dizaino kūrimas. Tai būsimasis elektroninės parduotuvės veidas. Abiems pusėms svarbu rasti bendrą kalbą ir išspręsti visus, net ir pačius smulkiausius klausimus, nes į „svetainės veidą“ įdedama daug pastangų ir darbo. Užsakovo užduotis – viską apgalvoti ir tinkamai pasirinkti, o kūrėjų komandos – įsiklausyti į visus užsakovo pageidavimus ir lūkesčius, suderinti juos su galimybėmis. Juk svarbiausia, kad klientas būtų patenkintas, o kūrėjas realizuotų visas savo žinias bei gebėjimus ir sukurtų modernią, patrauklią ir funkcionalią internetinę parduotuvę, kuri patiktų ne tik profesionalui, bet ir potencialiems pirkėjams, kurie dažniausiai pastebi visai kitus dalykus.

Internetinės parduotuvės kūrimas – nevienkartinis darbas. Kiekviena sukurta elektroninė paduotuvė yra lyg nesibaigiantis projektas, reikalaujantis nuolatinės priežiūros. Juk laikui bėgant atsiranda naujų idėjų, kurias reikia realizuoti. Dažnai būna taip, kad užsakovas po kurio laiko perpranta elektroninės parduotuvės funkcijas bei valdymą ir užsinori įvairių patobulinimų, todėl elektroninė parduotuvė reikalauja nuolatinės priežiūros. Užsakydami elektroninės parduotuvės kūrimo paslaugas mokate ne tik už vienkartinį sukūrimą, bet ir už parduotuvės priežiūrą, todėl tai ilgalaikė investicija į būsimą verslą.

Internetinė svetainė - Jūsų virtuali vizitinė kortelė

Gyvenant technologijų amžiuje, tikriausiai sunkiai rastume žmogų, kuris nežinotų kas yra kompiuteris ar internetas. Ir nors informacinių technologijų lopšys – Vakarų pasaulis, sakyti, kad esame atsilikę nuo technologinės pažangos yra neteisinga. Lietuva lyderiauja interneto spartos atžvilgiu, todėl drąsiai galima teigti, kad einame koja kojon su inovacijomis.

Internetas per keliolika metų tapo mūsų kasdienybės dalimi. Internetu galime sutvarkyti begalę reikalų, juo pasikliaujame kai ieškome reikalingos informacijos, internetas padeda mums bendrauti, gelbsti kasdienėje veikloje, todėl nenuostabu, kad visi norime būti to nenumaldomo informacijos srauto dalimi, todėl taip sparčiai populiarėja įvairūs socialiniai tinklai. Kurdami anketą socialiniame tinkle, galime save pateikti taip, kaip tik norime. Tai lyg galimybė susikurti naują veidą. Galimybę susikurti savo veidą internetinėje erdvėje turi įmonės, įstaigos ir įvairią veiklą vykdantys asmenys. Internetinės svetainės – galimybė parodyti save visam pasauliui. Tai lyg virtuali vizitinė kortelė.

Internetinė svetainė suteikia unikalią galimybę pristatyti savo veiklą, teikiamas paslaugas ar parduodamas prekes. Tai išskirtinė galimybė prisistatyti pasauliui, pasitelkiant ne tik tekstinę, bet ir vaizdinę bei garsinę medžiagą, todėl vis labiau populiarėja internetinių svetainių kūrimas. Pirmas įspūdis – galinga jėga, juk kiekviena smulkmena gali sudominti, sukelti pasitikėjimą arba atvirkščiai – atstumti klientą, todėl svetainių kūrimas – atsakingas ir sudėtingas procesas, kurį reikėtų patikėti didelę patirtį turinčiai profesionaliai komandai.

Internetinė svetainė – įmonės ar veiklos atspindys, todėl svarbu apgalvoti kiekvieną detalę. Žinoma, bet kokiu klausimu pakonsultuos viską apie internetinių svetainių kūrimą žinantys specialistai, tačiau svetainės viziją turėti būtina. Svarbiausia apgalvoti kaip norite save pateikti milijonams interneto naudotojų. Į kokią tikslinę auditoriją taikotės? Jūsų pasirinkimas turi atsispindėti ir internetinėje svetainėje. Kiekvienas užsukęs į internetinę svetainę pirmiausia pastebi dizainą. Todėl svetainės dizainas turi būti itin apgalvotas ėjimas. Kaip norite pristatyti savo teikiamas paslaugas ir informaciją? Norite formuoti paprastą ir draugišką ar solidų įvaizdį? Pagal tai rinkitės ir būsimą dizainą.

Tiesa, internetinių svetainių kūrimas susideda iš gerokai daugiau dalykų nei gali pasirodyti. Tai ne tik tinkamas informacijos pateikimas ar gražus dizainas. Internetinių svetainių būna pačių įvairiausių, nuo veiklos pobūdžio ir svetainei keliamų tikslų priklauso ir tai, kiek darbo ir momentinių ar nuolatinių pastangų reikės tam, kad ji ne tik gražiai atrodytų, bet ir teiktų verslui akivaizdžią naudą.

Kokius tikslus Jūs keliate būsimai internetinei svetainei? Informuoti? Supažindinti? Populiarinti savo veiklą, įmonę, teikiamas paslaugas? Siekiate tik informuoti apie savo veiklą ar norite, kad svetainė populiarintų Jūsų vykdomą veiklą ar teikiamas paslaugas? Jeigu internetinė svetainė skirta populiarinimui, tuomet vien gražaus dizaino tikrai neužteks. Šiuo atveju svarbiausia – svetainės lankomumas. Neturite nei lašelio patirties kaip pritraukti potencialų klientą? Kaip jau sukurtą svetainę padaryti matomą kuo didesnei auditorijai interneto naudotojų? Visa tai yra svetainės kūrimo dalis. Svetainių kūrimas – tai ne tik funkcijos ir dizainas, tai ir tikslingas turinio užpildymas, registravimas paieškos sistemose, reklamavimas ir t. t. Internetinių svetainių kūrimas – tai ne tik techniniai darbai, tai ilgalaikė strategija ir nuoseklus veiklos planas, kurį įgyvendinti reikia daug specifinių žinių ir patirties. Tik nuolatinė priežiūra suteiks Jūsų internetinei svetainei „svorio“ beribėje interneto erdvėje.

Ką rinktis: pigų ar profesionalų logotipą? Sužinokite tiesą

Logotipas – firminio stiliaus pagrindas. Tai Jūsų verslo, veiklos ir požiūrio atspindys. Deja, daugelis verslininkų logotipą traktuoja kaip prievolę, tačiau iš tiesų logotipas atveria galimybes ir teikia daug naudos. Logotipas suteikia galimybę tapti įsimintinu, atpažįstamu, perteikti geriausias įmonės ar veiklos vertybes, išskirtinumą, išryškinti specifiškumą konkurencinguose verslo vandenyse. Logotipas – ne prievolė ir ne savaime suprantamas dalykas, tai galimybė. Logotipą galima pasitelkti verslo populiarinimui, klientų patraukimui, pasitikėjimo kėlimui ir t. t.

Koks turi būti logotipas? Tikriausiai dauguma pasakytų, kad logotipas turi būti aiškus, konkretus, patrauklus. O jeigu reikėtų apibrėžti vienu žodžiu? Paprastas. Tačiau paprastumas – ne prastumas. Ne veltui sakoma – genialumas slypi paprastume. Iš tiesų, logotipų kūrimas – ilgas, ne tik meninis, bet ir techninis darbas, reikalaujantis ne tik žinių, bet ir tam tikro požiūrio, suvokimo, galų gale – gero stiliaus, spalvos, formos pojūčio ir begalinio kruopštumo išgaunant paprastą, tačiau unikalų rezultatą.

Tikslių, visuotinai priimtų nurodymų ir instrukcijų kaip kurti logotipą – nėra. Yra begalė nuomonių ir kartais sunku pasakyti kas teisus, kieno požiūris arčiausiai dešimtuko. Tačiau tiek užsakovai tiek kūrėjai sutinka, kad logotipų kūrimas yra menas, o mene taisyklių nėra. Kaip nėra ir tikslaus laiko per kurį turi būti sukurtas geras logotipas. Geras logotipas jau iš pirmo žvilgsnio turi patikti, sukelti pasitikėjimą, signalizuoti apie logotipu pristatomos įmonės ar veiklos tikslus, viziją ir vertybes.

Deja, logotipų kūrimas ko gero yra per mažai vertinamas. Internete vyksta begalė dizaino konkursų, o atlygis už logotipą – vos šimtas ar keli šimtai litų. Kaip vyksta tokie dizaino konkursai? Užsakovas paskelbia konkursą, išvardina reikalavimus logotipui, o dešimtys „dizainerių“ per keliolika minučių nupiešia logotipą, tuomet užsakovas išsirenka labiausiai patinkantį, esant pageidavimui pasirinktas logotipas dar šiek tiek pakoreguojamas. Ir viskas! Atrodo, kad patenkintas tiek užsakovas tiek ir vykdytojas, už pusę valandos darbo gavęs vieną ar net kelis šimtus litų, o užsakovas – operatyviai nupieštą unikalų logotipą. Tačiau tai tik pirmas įspūdis. Žiūrint iš kitos pusės – tai tik paprastas piešinukas ar užrašas, parašytas nemokamu šabloniniu šriftu, kuris panaudotas galybėje kitų logotipų. Beje, per keliolika minučių sukurtas logotipas dažniausiai atsirado galvojant apie konkrečią aplinką, kurioje bus naudojamas. Taigi kur tokio logotipo universalumas?

Unikalus ir universalus logotipas nepavaldus laikui ir sąlygoms, kuriomis yra naudojamas. Ir nesvarbu ar tai interneto svetainė, reklaminė iškaba ar dokumentinis blankas. Geras logotipas puikiai atrodo bet kokioje aplinkoje. Tačiau sukurti gerą logotipą nėra paprasta. Logotipo kūrimo darbai vyksta etapais. Pirmiausia, logotipą kursianti kompanija ar asmuo išsiaiškina visus rūpimus klausimus susijusius su logotipu, užsakovas pateikia savo viziją ir pageidavimus. Toliau vyksta analizė. Šiame etape gilinamasi į aplinką, kurioje logotipas bus naudojamas. Išanalizuojama įmonės veikla, vizija, nuostatos, vertybės. Taip pat domimasi užsakovo konkurentais bei jų naudojamais logotipais. Siekiama, kad logotipas kuo labiau atspindėtų pačią įmonę ir būtų paprastas, universalus, tačiau kartu ir išskirtinis. Trečiasis etapas – kūrybinės grupės arba dizainerio darbas. Čia panaudojama visa išmonė ir visos turimos žinios bei gebėjimai. Sukuriamas vienas arba keli logotipai užsakovo pasirinkimui. Beabejo, kūrybinis darbas atliekamas su pertraukomis ir apmąstymais tam, kad galutinis rezultatas būtų nepriekaištingas.

Svarbiausia nepamiršti, kad logotipas yra pats pirmas dalykas, kurį pastebės klientai ir konkurentai susidomėję Jūsų įmone ar veikla. Logotipas – pirmasis įspūdis, todėl tikrai verta logotipui skirti pakankamai dėmesio, nes tai Jūsų verslo simbolis, kuris Jus lydės sudėtingame, pakilimų ir nuopolių pilname kelyje į sėkmę.